Financieel en administratief VvE beheer
Binnen VvE beheer nemen financiën een belangrijke plaats in. Zij verschaffen u inzicht in de financiële situatie van uw VvE. CR8 Vastgoed draagt zorg voor ‘uptodate’ gegevens binnen uw VvE. Onderstaand treft u een groot deel van de werkzaamheden aan die CR8 Vastgoed voor u kan verrichten. Deze opsomming is niet limitatief en kan in overleg met u worden aangepast. Vanzelfsprekend bieden wij u de mogelijkheid om online te kunnen inloggen zodat u direct toegang heeft tot uw gegevens.
- Bijhouden ledenregister (VvE leden)
- Berekening en innen ledenbijdragen
- Aanmaken/verzenden van facturen ten behoeve van zakelijke eigenaren
- Inschrijving Kamer van Koophandel actueel houden
- Opstellen en handhaven incassoprocedure (met inachtneming van de wettelijke bepalingen)
- Signaleren achterstallige betalingen, uitvoeren van de incassoprocedure
- Verstrekken overzicht van de ledenbijdragen
- Op aanvraag gegevens verstrekken aan de individuele leden
- Beoordelen ontvangen facturen
- Betalingen verrichten van de door een bestuurder gefiatteerde facturen
- Vastleggen ontvangsten en uitgaven, het voeren van de administratie
- Opstellen jaarstukken, balans en exploitatierekening
- Begeleiden kascommissie (wanneer er geen sprake is van accountantscontrole)
- Opstellen begroting
- Signaleren/rapporteren van begrotingsoverschrijdingen
- Opstellen meerjarenbegroting bij aanwezigheid van een meerjarenonderhoudsplan
- Opgave reservefonds per eigenaar ten behoeve van de belastingdienst
- Afrekening water-stook en servicekosten
- Ingebrekestelling derden
- Beoordelen opstalverzekering, voor zover wettelijk toegestaan.